Wednesday, March 18, 2009

Lelaki Austria mengaku lakukan sumbang mahram



JOSEF FRITZL menutup mukanya ketika di mahkamah.

Josef Fritzl, hakim, hadirin tonton keterangan video mangsa defendan di mahkamah

ST. POELTEN: Warga Austria, Josef Fritzl, 73, semalam mengaku melakukan sumbang mahram dan mengurung anak perempuannya Elisabeth selama 24 tahun sehingga melahirkan tujuh orang anak, tetapi tidak mengaku menjadikannya hamba seks atau membunuh bayi lelaki mereka yang baru lahir.

Dalam perbicaraan yang diadakan di sebuah mahkamah di sini, Fritzl yang menutup mukanya dengan fail biru, hanya mengaku sebahagian tuduhan merogol dan melakukan paksaan, berdepan hukuman penjara seumur hidup jika sabit kesalahan atas dakwaan menyebabkan kematian.


Kesalahan sumbang mahram, bagaimanapun, hanya dikenakan hukuman setahun penjara jika disabitkan.

Pendakwa raya, Christiane Burkheiser mendakwa, Fritzl mengurung Elisabeth di dalam sebuah ruang sempit, enggan bercakap dengannya selama bertahun-tahun dan hanya datang untuk merogolnya.

Malah, perbuatannya itu kerap kali dilakukan di hadapan anak mereka. Ketika membaca pertuduhan, Burkheiser menyifatkan Fritzl sebagai seorang penculik kejam, manusia tidak berguna dan menjijikkan yang sanggup mengurung anak prempuannya di dalam ruang sempit, kotor malah tidak mempunyai bekalan air panas.

Tertuduh juga merogol Elisabeth berulang kali di hadapan anak mereka.

"Pada suatu ketika, Fritzl menghukumnya dengan memutuskan bekalan elektrik menyebabkan Elisabeth terpaksa tinggal dalam kegelapan selama berhari-hari bersama anak kecil mereka.

"Perkara yang paling menyedihkan ialah selama 24 tahun mereka tidak pernah melihat matahari. Suasana dalam bilik kurungan itu juga lembap dan berbau hapak," katanya.

Burkheiser menyifatkan kehidupan Elisabeth hancur berikutan tindakan Fritzl. - AP


p/s: bila tak ade ilmu didada camni la jadi nya,,,oleh itu carila ilmu agama sebanyak mungkin untuk jd pedoman hidup,,,

1 comments:

en_me said...

siannn kanns..

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat