Tuesday, March 16, 2010

palestine dilihat sahaja!!!






banyak cara sudah dilakukan untuk kita mempertahankan palestin,,,dari doa hinggalah ke demonstrasi. apalagi yg masih tidak dibuat oleh kita? perang?


semua yg kita lakukan diatas seharusnya diteruskan oleh kita yg beragama islam bg menunjukan tanda protes kita terhadap zionis laknatullah yg sekarang ini sudah berani untuk mengusik masjil aqsa. tapi apa yg kita lakukan sudah cukup ke ? masih tidak cukup dan masih kurang dan masih kurang kesedaran ummat islam itu sendiri. ia benar!!!!!!


bagaimana pula peranan negara islam yg sepatutnya membantu tapi membantu dengan mengatakan OHHH I SEE (OIC) that why kenapa mereka diwujudkan kerana perananya sekadar untuk melihat tapi bukan untuk mendesak zionis laknatullah. sampai bila harus kita melopong dengan asakan yg diberikan oleh zionis laknatullah terhadap negara islam(palestine)!!!
sudah meletup sana sini, mati bergelimpangan, dan ketika itu OIC baru mahu mengumpulkan negara islam untuk membincangkan tentang isu palestine. hamas sehingga kini dipersalahkan tapi apakah kesalahan hamas?

dan mengikut kajian yg dikeluarkan oleh pemerhati, isreal amat menggeruni hamas disebabkan oleh pentarbiahan yg dibuat oleh syiekh ahmad yassin terhadap pengikutnya dan sehingga saat ini apa peranan fatah? masih kosong dan masih tidak perlu ditanya kenapa kerana fatah hanya mahu mahu melihat hamas lingkup!!!!


kita hanya mampu berkata dan mampu meluahkan perasan dengan berbagai cara tapi tidak mampu untuk merubah, hakikatnya sudah diketahui semua nya itu kembali kepada sesebuah negara islam itu untuk menyelesaikan dan membantu palestine. kebanyakkan negara2 islam hanya mampu untuk memberi sumbangan dari segi harta benda tapi masih tidak berani untuk mempertahankan hak seagama kita.

bagi peringatan untuk negara2 islam dipelusuk dunia jadikanlah terbiah hamas sebagai panduan untuk menakutkan musuh kerana terbiah nya kental dari sudut militer dan rohaninya.
untuk pengetahuan semua salah satu sebab israel membunuh anak2 kecil di palestine kerana meraka sudah ditarbiahkan oleh hamas dengan ideologi2, ilmu agama dan hafidz quran sejak dari kecil lg untuk menjadikan meraka kental untuk masa akan datang dan hasilnya sudah kita lihat bagaimana meraka sanggup bertahankan negara meraka dengan bermatian-matian. dan sistem ini wajiblah dipandang serius bg melahirkan generasi yg berkualiti dan lebih2 lagi hasilnya untuk islam. dan sistem pendidikan dihamas amat luar biasa dan menjadi sebab kenapa israel sehingga kini masih tidak dapat menakluki palestine!!!!


p/s: apalah yg boleh kita lakukan untuk palestine? mungkin anda tahu bagaimana!!!



0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat