Friday, July 16, 2010

megah dengan ujian

salam

selama ini aku meletakkan diri aku ditempat yg paling selamat agar diri tidak tertipu dengan ajakan duniawi. tapi hakikatnya aku sering ditipu dengan apa yg aku alami sekarang ni dan hakikatnya diri aku ini sentiasa dizon yang DANGER.

manusia tidak pernah didalam zon yg selesa kerana ALLAH mahu melihat kita bagaimana untuk kita hadapinya samaada kita menerima atau sebaliknya.

jika benar kita didalam zon yg selesa kenapa ramai manusia sekarang ni sentiasa merintih dengan ujian yg berlaku, jgn kata anda tidak pernah ditimpa ujian dan jika tidak pernah sekalipun anda haruslah bersedia untuk menghadapinya, sedangkan NABI menerima ujian apakah kita tidak layak untuk menerimanya.?

berhati-hatilah didalam menthabitkan hati apabila ditimpa ujian kerana disitu ALLAH mahu melihat kekuatan iman seseorang untuk menghadapinya, dan janganlah sesekali bersikap suk zon yakni sangka buruk dengan ALLAH kerana seolah-olah kita menyalhkan takdir diatas apa yg berlaku pada diri kita dan layakkah kita untuk berprangsaka buruk sedangkan ALLAH adalah pencipta kita.

ujian mematangkan diri bukan melemahkan, dan mematangkan diri bukan untuk kita bermegah-megah dengan ujian dengan mengatakan aku kuat dalam menghadapinya dan aku boleh atasinya tapi untuk kita koreksi kembali diri kita kenapa ujian ini ditimpa pada aku'. ujian adalah tempat untuk kita mendekatkan diri pada ALLAH bukan menunjuk-nunjuk pada ALLAH yg kita mampu atasinya. dan bersyukurlah kerana setiap permasalahan itu dapat diselesaikan dengan bantuan dr ALLAH.

AKHIR KALAM: ALLAH memberi ujian pada manusia mengikut kemampuan hambaNYA. dan jgn sesekali berputus harapan sebelum kita hadapinya dan jika ini terjadi tidak layak untuk digelar kan diri sebagai KHALIFAH.!!!


P/S: KEKAL 2010 (PMHK) AKAN DIADAKAN PADA AWAL BULAN OGOS, nantikan
kemunculannya.....mmg gempak!!!!! tak caya? tunggu ye....

MAJALAH SUKSES EDISI SELANGOR 2010 DLM PROSES. JUST
PEMBERITAHUAN.
NANTIKAN YA!!!!!

MATRUH SIWA SELANGOR 2010 19/20/21 JULAI NI. NAK PEGI BG NAMA
KAT
AMIN SHARIL 014-6805780

DAKWAH KOTEMPORARI SIRI 2 2010 25/26 JULAI BAGI NAMA KAT ZUL
KAPAN
011-4562773

USMB SELANGOR 2010 (MAHASISWA BARU JE)

2 comments:

fiqhullughah said...

Ya Allah,janganlah Kau tentukan hidup ini tanpa hidayahMu..megah dengan ujian antara syirik kecil..wal'iyazubillah..

adam said...

semoga kita ter4hindar dr perkara yg melibatkan syirik,,insyaallah

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat