Thursday, December 2, 2010

kehilangan

setiap manusia tidak lari dari perkataan kehilangan dan sungguh menipu jika ia menidakkan sedangkan kehilangan itu tidak kenal masa dan tempat.

aku juga sedang menghadapi kehilangan dan kehilangan yg aku maksud kan ini jiwa yg kadang2 hilang tatkala aku dalam kelakaan.

kadang2 aku mula terfikir apakah sebab aku hilang sesuatu yg berharga ini? jawapan nya cuma satu IMAN.

KITA bukan malaikat dan kita ini hanya manusia yang asyik berbicara dengan kalimah insan dan bg mereka yg suka mencari alasan manusia itu nisyan(lupa) dengan menggunakan nisyan sebagai langkah penyelamat pada diri.

memang benar kita insan yg tidak pernah sempurna tapi adakah kita sebenar-benar insan yg mahukan kesempurnaan walaupun hakikat kita tidak sempurna. adakah kita pernah berusaha untuk kesempurnaan itu? mahukan perubahan "yes" mencari alasan "no". hanya kita yang mampu mengubahnya.

kadang-kadang kita cepat futur apabila berlaku kehilangan sedangkan ALLAH telah mencipta setiap satu kalimah itu mesti berpasangan sebagai contoh hilang pasangannya jumpa. oleh itu masihkan ada alasan lagi untuk membiarkan sesuatu itu hilang tanpa dicari?

muhasabah kau dan aku!!!!!

p/s; makin mendekati imtihan makin cepat kita lupa dosa pahala....

1 comments:

noor allya said...

kehilangan suatu yang subjective...
tergantung pada yg merasa kehilangan.. tanyalah pada diri apa yg di cari... terkadang kita belum kehilangan sebelum mencari dgn sesungguhnya... namun, bila berjumpa tak pula mahu menjaganya...bila telah kehilangan..baru pula merasakan kesalnya... peliknya manusia itu bila memiliki apa yg di cari.. tak pula mahu menjaga...

namun segalanya ada hikmah dan hanya Allah yg Maha Tahu apa yg terbaik buat hambanya..

betulkan andai ana tersalah dlm konteks pemahaman yang sgt kerdil ini..

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat