Sunday, January 9, 2011

al-hijrah?

aku berpendapat tv hijrah ini adalah satu platform yg baik bg karya2 islam untuk berkarya dan aku percaya pengkarya islam pernah ditolak karya nya atas sebab kolot dan tidak leberal. walaupun aku tidak tahu tapi aku percaya ini pernah terjadi pada meraka. lihat lah dunia sekarang yg penuh dengan leberalnya.

cume apa yang aku risaukan bila tv hijrah mula berubah dasar pada masa akan dtg. aku tahu setiap stesen mempunyai garis panduan tapi apakah benar ia diikut seratus peratus? orang boleh menulis tapi hati boleh berubah dasarnya jika dianggap kolot. itulah yg aku takut tapi tidak harus kita menilai sebelum kita melihat hasilnya.

aku mengharapkan tvhirah akan menonjolkan imej islam seratus peratus seperti yg telah digariskan dalam panduan. dan carilah artis yg mempunyai akhlak yg tidak akan mencemarkan imej tv hijrah itu sendiri. tv hijrah tapi artisnya jenis clubbing. cari lah mana2 artis yg akhlaknya kureng tetap juga tidak sampai mesej pada penonton! itu pendapat aku jika tv islam tidak mengikut garis panduan yg telah ditetapkan.

akhirnya, mari kita sama 2 support tvhijrah kerana ia satu2 nya tv bercorakkan islam tidak seperti tv lain yg terlalu leberal n sekular. dan aku merasakan bagi pelajar2 islam berkebolehan dalam berkarya seperti seorang pelajar mesir syafik zulakifli yg kini sedang dlm bidang pengacaraan aku mengeshorkan anda berkaryalah ditv itu. ingat bidang dakwah itu luas jgn disebabkan kerajaan yg merasmikan kita menolaknya. itu silap dan menyempitkan ruang dakwah.

selamat menonton dan berkarya untuk islam!

p/s: diwaktu ini malaysia amat memerlukan cerita bercorakkan islam. dan aku mengucapkan syabas pada pengkarya drama islamik.

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat