Sunday, January 2, 2011

bayangan diri AKU

kadang2 dan aku suka menggunakan permulaan setiap ayat kadang2 kerana setiap yg berlaku cuma segelintir tidak sepenuhnya.

teringat dizaman sekolah dulu mengadap guru kaunseling semata-mata untuk mendenagr nasihat dan ketika itu aku bukanlah sgt suka mendengar nasihat, cakap guru pun aku suka bangkang disebab kan sistem sekolah yg bg aku terlalu menyekat pelajar dr bebas berfikir. tamparan dimuka bg aku sudah menjadi suatu kelalian dlm hidup ketika disekolah dulu dan yg pelik nya kenapa aku dilantik jadi pengawas? tapi ini bukan persoalan yg cuba aku bawakkan.

sesiapa yg merasakan dirinya disekolah bermasalah pastinya akan menghadap guru kaunseling dan paling bagusnya disediakan sekeping cermin yg menampak keseluruhan diri kita dan guru itu akan bertanya ' apa yg awak nampak dalam cermin itu' lantas aku dengan selambanya tanpa perasaan lalu menjawab 'ok je,,nampak hensem dan baik', jawapan bodoh aku ketika itu tapi memang betul pun aku hensem...hehehe.

kini aku mula sedar dr pertanyaan itu terkeluar satu jawapan dlm diri tatkala melihat cermin dirumah aku sama bentuk dan saiz nya seperti yg aku pernah lihat dulu. jawapan nya cuma satu aku tidak sedar dan kadang2 takut dengan bayang-bayang sendiri dengan apa yg aku lakukan sedang hakikat sering menunggu untuk kita terima kenyataan dengan natijah yg kita lakukan.

aku tahu setiap orang pasti menerima ujian yg tidap pernah terjangkau dek diri yang kerdil tapi itulah sebenarnya untuk kita mengenali bayangan diri kita sebenarnya untuk menghadapinya. tipu untuk aku katakan yg selama ini aku cukup sempurna dihadapan kawan2 sedang kejujuran hati aku bukan seorang yg kuat dan sering hadapinya dengan tenang sedang hati bergelut.!

aku mengatakan ini bagi mereka yg senasib dengan meraka yg takut dengan bayang2 sendiri tatkala untuk mencari jalan keluar dr kekusutan. sudah terbentang penyelesaian nya cuma kekuatan yg perlu diupload supaya berani menghadapinya.

orang kata kita sakit bila " takut bayang2 sendiri " lebih teruk orang kata kita gila dan semuanya tidak betul!!! meraka tidak tahu meraka tidak menyelaminya!!! mereke sepatutnya bersifat ta'wun bukan menambahkan kemudharatan seperti yg kita sedang hadapi.

bukan aku bukan kau tapi untuk kita!!!!!!!

p/s: emosi sentiasa tidak stabil bila jauh dengan SANG PENCIPTA!!!!

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat