Wednesday, February 2, 2011

gambar terkini pertempuran!









disebabkan minggu ini minggu mesir oleh itu saya akan khabarkan berita mesir sahaja kerana mesir tempat saya menimba ilmu. minta maaf saya tidak dpt meletakkan cerpen chapter 2 waktu ni. lps ni insyaallah!

semua gambar diatas adalah merupakan pertempuran diantara pro pembangkang dan pro mubarak dan tgh hari tadi bermulanya pertempuran sepertimana yg aku lihat kat tv nil.

tv nil ibarat tv yg tidak mesra media kerana menyiarkan kebaikan kerajaan dan lebih2 lagi membawa berita kebaikan husni. nak wat camne kan, dah namanya tv kerajaan wajiblah tunduk perintah keraajan walaupun meraka melakukann dgn keterpaksaan.

dan dikhabrkan jumaat ini akan ada yg lebih hebat dari gambar2 yg tertera diatas. nantikan!

sepertimana yg kita tahu ini adalah kali pertama revolusi arab yg paling dasyat dalam era arab kini dan kebanykan negara2 arab dlm keadaan tidak selesa, dan jika mesir berjaya menggulingkan diktator rejim mubarak menjadi satu petanda yg baik bg liga2 arab timur tengah untuk pelaksanaan hukumah secara adil tanpa mempengaruhi mana2 negara seperti amerika dan israel dan mubarak menjadi pak turut bg kedua-dua kerajaan tersebut.

dr yusof qorodhowi mengatakan muzhoharat ini adalah perbuatan yg diberkati kerana menggulingkan kerajaan yg zalim kerana lebih2 lagi mereka mengamalkan sistem kapitalis(yg kaya makin kaya, yg miskin makin miskin, keuntungan dibagi pada org luar, orang sendiri dalam penderitaan) dan tiada kesan walaupun sudah dibentuk kabinet yg baru dan yg paling penting bg penduduk mesir mubarak wajib di selar dan diguling!

p/s: gambar byk lagi n cuba cari kat internet dan waktu ini cari lah ilmu dengan sejarah2 bukan hiburan semata-mata.

2 comments:

ijatnuar87 said...

uiks..makin teruk kan...mubarak ni pom reti2 base btol la...turun2 jek la..aperpom folow sinih,hehehe..nice2...

eyna azmi said...

semoga semua rakyat malaysia yang berada kat sana selamat...sama sama kita doakan

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat