Wednesday, March 2, 2011

bisikan cinta adam1

sambil tangan menari-nari dengan irama yg indah yg perlu dicipta melalui otak. tangan masih lagi tidak berhenti dan sambil berfikir apakah yg perlu aku tulis. otak ligat berfikir sambil berlumba-lumba mencari yg terbaik kepada idea yg melalui tempat pertama dalam perlumbaan.
pemenang sudah dijumpai, dan kata putus telah dicapai cuma bagaimana untuk diterjemahkan dipapan laptop untuk dipersembahkan. begini.....

pagi yang hening, embun masih lagi membasahi bumi dengan suci mutlak. aku berjalan sambil melihat kiri kanan melihat ragam manusia yg rakus dengan perjalanan mereka yg mahu menuju ke suatu destinasi untuk mencari sesuap rezki. aku masih terfikir dan berfikir apakah dunia ini hanya berputar pada paksi yg sama? setiap hari aku melihat persembahan manusia hanya sama dan tidak berubah.

sambil menaiki tangga dan berfikir kemana destinasi yg perlu dituju. aku melihat peta yg boleh memberi satu inspirasi kepada kehidupan sebagai petunjuk manusia untuk mencapai cita-cita. kl sentral? ya itulah destinasi yg perlu aku tuju untuk mencari peluang yg ada bg mengisi ruang kehidupan seperti manusia lain yg sudah sedia dengan tugasan mereka sebagai pekerja.

penat lelah aku ketepikan kerana aku kini hanya sebatang kara tiada ibu bapa sebagai peneman. sedih? pilu? marah? dan semua perasaan bercampur baur. tidak aku endahkan perasaan itu dan azam telah aku pasak setelah aku melangkah kaki keluar dari rumah.

terpampang satu iklan ' pegawai pemasaran diperlukan'! tertera alamat disitu lalu dengan perasaan yg berkobar aku pergi ketempat yg dnyatakan. perjalanan yg aku sangka hanyalah sekejap rupanya memberi aku satu nilai kesabaran yg tinggi dan wajib dipupuk dalam diri. aku tidak pedulikan samaada ia jauh atau tidak yg penting peluang keemasan ini tidak aku lepaskan!

sambil melihat jam ditangan, panas semakin terik membakar dan membahangi diri. tapi aku masih bersyukur walau bahang kepanasan, aku masih diberi nikmat oleh ALLAH untuk hidup DI dunia yg fana ini. destinasi tempat yang dituju semakin hampir aku mula merasakan suatu perasaan yg aneh telah hadir dalam diri bila aku betul2 dihadapan syarikat y tersergam indah dan menawan. ' layak ke aku kerja kat tempat beso camni, aku ni ade diploma je' kata-kata yg sangat prejudis yg aku fikirkan.

aku sudah sampai dan sudah berada betul2 dihadapan pintu sambil menunggu pintu automatik untuk membukanya untuk sang raja yg ingin masuk ke dalam. aku perhatikan segenap ruang penjuru syarikat, lalu terpana satu wajah yg aku rasa betul2 membuat aku terkejut dan terpaku. mulut aku tertutup rapi, gadis bertudung litup yg membuat aku terpaku sebentar tadi sudah terbujur dihadapan. aku hanya diam dan sesuatu telah berlaku telah membuat diri aku malu seketika. rupa2 nya............sambung ke bisikan cinta 2.

p/s: esok aku sambung lagi untuk bisikan cinta adam 2 ye,,nantikan,,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat