Tuesday, May 17, 2011

aku sendiri keliru...

manusia kadang2 diatas dan kadang2 dibawah dan kadang2 menjadi baik dan kadang menjadi sebaliknya. iman? naik? turun?......aku sendiri semakin rumit dalam mencari hidup aku sendiri dan satu saat aku sendiri tidak mengerti siapa diri aku sebenarnya.

aku semakin hilang fokus dan aku semakin takut untuk melalui setiap titiAn hidup yg sentiasa membelenggu hidup sejak kebelakang ini dan aku sendiri tidak tahu apakah dan kenapakah?

persoalan....

aku menyendiri dan mencari dan aku selidiki apa sebenarnya yg aku inginkan dalam kehidupan aku yg makin berserabut dengan setiap masalah dan setiap memori yg semakin menganggu. tapi aku tidak dapat lari untuk menghadapinya seorang dan memang betul aku perlu memcari teman dan kini aku sudah menemui tapi aku tidak mampu untuk katakan apa yg terpendam dihati.

kenapa dengan kau? kau lain.....kau kenal dengan dgn diri kau lagi tak? kenapa perlu mengatakan sedang aku sendiri tahu aku siapa dan tidak perlu ambil tahu jika keadaan aku begini dgn mennafsirkan aku seorang yg sakit.! memang ia aku marah!

malam itu? aku mulai sedar dan aku menyesal atas perbuatan ku sendiri dalam keadaan aku sendiri tidak sedar apa yg sedang aku lakukan....maafkan aku sahabat....jika kau masih menganggap ku sahabat...aku sayang kan kau sedang kau sendiri tidak tahu....percayalah aku sendiri tidak tahu apa yg sedang aku lakukan.....kini aku merasakan kau mahu menjauhkan diri dari aku sedang kau tahu keadaan aku yg kini sedang dilanda masalah.

banyak yg aku mahu luahkan tapi cukup setakat ini dan aku redha jika keadaan aku begini. cuma aku mengharapkan doa untuk menambahkan kekuatan hidup yg sedang aku lalui. kadang aku berdosa keatas diri dgn menyeksa diri sendiri untuk mencari jln singkat untuk mencari ketenagan. YA ALLAH!!!!!! ampunkan aku!!!! dan dia 'sahabat'.....moga dia sahabat yg terbaik untuk diri aku...dan aku mahu jadi sahabat yg terbaik untuk die S.H.M....


P/S: AKU TERUS BERDOA DAN SEMUANYA KERANA DOA....

petikan doa:Dikisahkan, “Solehuddin, ketika mendengar pasukan salib berhasil mendesak kaum Muslimin, ia tersungkur sujud kepada Allah swt sambil berdoa, “Ya Allah aku telah terputus dari sebab-sebab bumi untuk memenangkan agama-Mu. Tidak ada yang tersisa kecuali menyerahkan semuanya kepada-Mu, sambil tetap berpegang pada ajaran-Mu dan bersandar pada kurnia-Mu. Engkaulah Penolongku dan sebaik-baik Pelindung.” Dalam sujudnya itu ia menangis dan air matanya masih menitik di antara janggut hingga membasahi sejadahnya. Dan ketika itulah Allah swt menurunkan kemenangan pasukan Islam atas pasukan salib.

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat