Sunday, July 17, 2011

mohon kekuatan dari doa kalian!

saya terharu dan sedih dan saya berharap ada pertolongan dari ALLAH atas musibah yg melanda keatas sahabat kita yg kini masih sedang mencari jalan penyelesaian bg meneruskan peperiksaan yg bakal tiba pada lusa ini.


bila saya membace status beliau, saya tahu ini adalah perjuangan beliau untuk meneruskan mencari ilmu ALLAH. saya rapat dengan beliau dan beliau juga banyak membantu saya dalam semua aspek dan saya tahu hati budi beliau yg saya rasa ALANG adalah abg bagi kami di sini. saya tahu tujuan beliau mengadakan bersih itu seiring dgn apa yg beliau rasa perlu untuk kita tahu dgn ilmu yg dibawanya untuk diaplikasikan dan bukan semata-mata tahu tapi hanya diam seribu bahasa malah menyokong dgn apa jua bentuk kebodohan yg dinyatakan.

saya harap kemelut ini akan berakhir dgn jaya atas pertolongan ALLAH dgn usaha2 beliau untuk terus berjuang dan INGATLAH orang2 kedutaan kesenangan anda hanya sementara dan bukan lah untuuk kesenangan yg berpanjangan. kami tidak membenci KALIAN tapi kami benci ATAS SIKAP menyusahkan jalan2 org menuntut ilmu!

saya percaya dugaan dan ujian itu manis jika kita merasai nikmat ujian itu sendiri. ujian tanda allah sayang. kesenangan tanda kita diuji samaada kufur atau pun tidak. nauzubillah minzalik!

mohd firdaus bin madzlan:

Salam perjuangan.Sy gagal bertemu dengan Dato' duta walaupon berulang kali memohon dengan PA nya..hanya pgwi slgr shj dibenarkan masuk.Saya kesal,tuntutan 2 minit utk bertemu pon ditolak atas alasan duta sibuk..sy telah nyatakan, ini urgent utk mmstikan sy dpt mgambil imtihan lusa..tp hampa..MEREKA TIDAK MEMBANTU..Ya Allah..bantulah hambamu ini...


moga allah memudahkan jalan2 untuk mereka yg diberi ujian! kami sentiasa berada disisi anda! bukan atas sebab kepartisan tapi atas sebab ukhwah yg kita bina atas nama mahasiswa. dan saya turut kesal sebahagian mahasiswa yg hanya diam dan tidak bertindak untuk bersatu dlm isu penting mahasiswa.

suara mahasiswa suara keramat!

p/s: sama2 doa dan jgn lupa kita sedekah kan al-fatihah kepada srikandi dr lo'lo' yg telah kembali kerahmatullah semalam. beliau merupakan yb bagi kawasan parlimen titiwangsa . semoga rohnya ditempatkan bersama org yg beriman. al-fatihah....

4 comments:

byk bersih byk demokrasi bila kena punggung sendiri said...

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kuang, Abdul Shukor Idrus dari Barisan Nasional (BN) telah digantung selama tiga hari daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor kerana tidak mengendahkan larangan menyebut nama Yang di-Pertuan Agong ataupun Raja-raja Melayu dalam perbahasan. Speaker dewan, Datuk Teng Chang Kim membuat keputusan itu 3.15 petang tadi setelah Abdul Shukor ditegur berkali-kali untuk tidak berbuat demikian.

Insiden itu berlaku ketika Abdul Shukor membahaskan satu usul tergempar yang dikemukakan oleh ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad berhubung perhimpunan haram Sabtu lepas pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor. Tindakan itu menyebabkan kesemua ADUN BN bertindak keluar meninggalkan dewan bersama Abdul Shukor. Ketika ditemui pemberita di lobi bangunan dewan, Abdul Shukor berkata, keputusan Chang Kim nyata berat sebelah kerana tidak mengenakan tindakan sama ke atas Nik Nazmi yang turut menyebut nama Yang di-Pertuan Agong semasa membahaskan usul itu. “Speaker tidak adil dalam perkara ini kerana ADUN Seri Setia (Nik Nazmi) turut menyebut nama (Yang Di-Pertuan) Agong dalam pembentangan usul berkenaan.

“Tetapi mengapa beliau tidak membuat perkara sama (gantung) terhadap Nik Nazmi. Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Di mana letaknya keadilan?" katanya Sementara itu Datuk Satim Diman telah dihalau keluar Dewan kerana menegur Ng Sue Lin menghina terjemahan hadis. Dari blog Sungai Rapat Online Di Parlimen, mereka mahu debat atas segala benda dan suka lengahkan proceeding Dewan.

Di negeri mereka memerintah, asal debat saja, halau dan gantung! Bukankah demokrasi ala komunis. Ingat balik kurang ajarnya babi sial ini di sini

byk bersih byk demokrasi bila kena punggung sendiri

Anonymous said...

jika doa korang tak diperkenan itu tandanya ALLAH S.W.T nak bagi pengajaran kat korang smua. lepas kena buang aku harap dia terus dok mesir tu jgn balik msia yg dia kata pemerintahnya zalim, tak islam dan rasuah manakala rakyat hidup papa kedana, tertindas dan jahil agama. S.W.T nak bagi pengajaran kat korang smua. lepas kena buang aku harap dia terus dok mesir tu jgn balik msia yg dia kata pemerintahnya zalim, tak islam dan rasuah manakala rakyat hidup papa kedana, tertindas dan jahil agama.

Anonymous said...

jika doa korang tak diperkenan itu tandanya ALLAH S.W.T nak bagi pengajaran kat korang smua. lepas kena buang aku harap dia terus dok mesir tu jgn balik msia yg dia kata pemerintahnya zalim, tak islam dan rasuah manakala rakyat hidup papa kedana, tertindas dan jahil agama. S.W.T nak bagi pengajaran kat korang smua

adam said...

perkenan tak perkenan hak allah,,yg penting kita manusia terus bersabar dgb dugaan,,allah sayang dgn meraka yg diberi ujian..

jika anda diberi ujian jika doa tak diperkenan adakah anda terus stop untuk terus berdoa?

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat