Wednesday, May 30, 2012

berpagian....


pagi ini ku rasakan seolah seperti ada semangat baru untuk bersama mereka yg sering bersemangat untuk melakukan kebaikan membantu pada mereka yg perlukan.

bukan kali pertama tapi cuma kali pertama berpagian bersama mereka.

seolah diri ini perlukan bantuan itu!

bukan tidak mahu membantu tapi cukuplah sekadar pembantu mengikut kemampuan si mereka yg sedang memberi bantuan yg terhad walhal ianya tidak. itu juga adalah salah satu bantuan walaupun bukan seratus peratus tapi itu juga satu bentuk amal yg sikit tapi berharga disisi ALLAH.

tidak salah untuk menyelit asal ada niat untuk membantu walaupun bukan pemberi bantuan yg sah namun ia juga meliputi maksud bantuan itu sendiri. tidak salah menyelit asal baik bukan menyelit tapi meloyakan orang yg sedang memberi bantuan dan menerima bantuan.

memang salah!

dan wujudkan suasana harmoni dlm majlis yg harmoni dgn suasana yg hening.

terbaik diwaktu pagi ini!!!!!!

sekali kita melangkah untuk membantu jgn henti untuk terus membantu untuk mereka yg perlukan bantuan. andaikan jika anda tidak lagi menjadi 'PEMBANTU' apakah ilmu itu melekat bertahun lamanya atau sekadar satu hari kemudian hilang ditiup zaman?

aib!!

ilmu itu bukan untuk dihilangkan mahupun dilupakan melainkan ALLAH hijabkan sesuatu sehingga kita tidak lagi nampak ILMU itu bersama kita disebabkan kemaksiatkan kita sendiri.


oleh itu, bersama menjadi seorang pembantu yg setia agar mendapat tempat disisi ALLAH. tidak salah untuk membantu selagi bantuan itu untuk kebaikkan semua pihak.

p/s: aku bangga menjadi sebahagian dari mereka yg tidak jemu untuk meminta bantuan...hehehe..KURANG ILMU PERGILAH CARI ILMU....makin kita banyak ilmu MAKIN banyak BODOHNYA...thats why u need 'PEMBANTU'....TO GUIDE UR WAY,,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat