Thursday, July 14, 2011

preseden SUARA mesir KENE tindakan!!

preseden suara

assalamualaikum.

bahawasanya amat mendukacitakan bagi pelajar malaysia mesir terhadap tindakan pihak2 terbabit diaats tindakan yg dikenakan pada MOHD FIRDAUS BIN MADZLAN selaku preseden SUARA disebabkan penganjuran sokongan penuh terhadap BERSIH2.0./

kami amat tidak berpuas hati diatas pihak terbabit yg mana dibelakangi oleh pihak KEDUTAAN DIATAS tindakan yg terlalu drastik bagi seorang pelajar. ini amat memalukan bagi pegawai kdutan yg sepatutnya mencari jalan bagaimana untuk mencari penyelesaian bagi perkara diatas namun ianya tidak berlaku dan membuat satu perbuatan licik bagi memenuhi tuntutan nafsu jahanam pegawai yg hanya bertugas untuk kerajaan dan bukan untuk pelajar./

selaku pelajar mesir KAMI tidak akan berdiam diri dan tidak akan takut dengan tindakan yg akan dikenakan tapi percayalah kami mahasiswa berintegriti mampu untuk melakukan apa sahaja demi menegakkan kezaliman./

persoalannya apa salah kami sedangkan ianya aman? kenapa mesir mendapat tentangan yg hebat? atau PEGAWAI DIMESIR yg bertugas disini hanya cebisan sampah yg tidak mampu dikutip oleh PENGUTIP SAMPAH ITU SENDIRI. jika yg hina datang kesini pastinya mereka mahukan pulangan yg baik. beginilah cebisan2 sampah yg mahukan dirinya dipandangan mulia hanya melakukan apa sahaja demi kelangsungan nafsu politik./

jika mereka2 berani untuk melakukan tindakan dengan menggugut menarik zakat atau jpa,,kami dengan rela hati untuk turun dihadapan kedutaan untuk sama2 protes TINDAKAN tersebut. tunggu saat itu dan kami bersedia untuk saat itu. /

kami pelajar rela dihukum jika ianya bersesuain dgn apa yg dilakukan tapi sekiranya melampau batas tiada maaf bagimu./

teringat satu petikan kata dari seorang pelawak " nampaknya pakcik ni songkok lagi tinggi dari otak"

p/s: Baru dapat maklumat Ustaz Mohd Firdaus Madzlan dibuang dari Universiti kerana BERSIH... semakin jelas kejahatannya puak-puak nih, sama-sama doakan kepada yang dizalimi dan menzalimi.. Ustaz Firdauz ada beberapa hari sahaja lagi untuk menamatkan pengajian..

27 comments:

AMN said...

pembetulan.. bukan bertugas utk kerajaan, tapi utk UMNO

adam said...

sori,,yup betul,,,bertugas untuk umno BN...

abomosleem said...

UMNO sekarang dah tidak serelevan dulu... tak relevan langsung...

1malaysia said...

jangan main menuduh.anda semua telah memalukan negara malaysia di mata dunia andai sekali berdemo secara aman.mungkin undang2 malaysia tidak boleh melepasi negara lain adakah sebab itu anda berbuat demikian?anda membawa nama malaysia iaitu pelajar malaysia belajar di luar negara. sepatutnya belajar, bukan bersama para politik mengubah negara.apa kata dari situ anda belajar anda boleh mengubah menjadi rakyat yang rasional dan berguna kepada negara.jika kerajaan malaysia terlampau teruk untuk anda tidak mungkin anda dapat melepaskan angan-angan belajar sehingga ke luar negara.sebagai seorang islam hanya cukup bersyukur selama 56 tahun merdeka anda masih boleh belajar menggunakan buku dan pencil.

p/s:saya bukan seorang student malah tidak memakai tudung tapi saya ikhlas.insyaALLAH

mat upay @ awi said...

he deserved it... to abuse your own country infront of other country..ashamed..

adam said...

anda boleh berkata begitu kerana anda bukan ditempat kami yg selama ini ditekan oleh puak2 jahil murakab,,,anda boleh berkata,,anda boleh berpandangan,,tapi anda tak merasai apa yg kami selama ini rasai....bagaimana kami mahu berdiam diri jika selama ini dianak tirikan dan hidup kami di double standardkan oleh pihak yg jahil ini....terima kasih,,dan saya bersyukur selamam 56 tahun saya berpegang pada agama dgn didikn PAS selama 24 tahun,,,jika selama 56 tahun saya berpegang pada UMNO belum pasti saya mengenal dunia islam itu sendiri,,,

AMN said...

1Malaysia.. kalau anda anggap semjua yg ada IC sebagai rakyat 1Malaysia.. kami sebagai pelajar juga ada suara sbgi rakyat 1Malaysia.. belajar tanggungjawab kami, bersuara utk menyatakan kebenaran juga adalah hak kami.

nawzahs, MB BCh said...

jadah apa satu meleisia ni.konon memalukan negara.

habis tu menteri korup polis korup
x memalukan negara pulak?

taib mahmud kena siasat kes korup dgn org eropah x memalukan negara pulak?

jambatan buat pakai styrofoam x memalukan negara pulak?

kamon la,diorang berkumpul secara aman.benda ni untuk kebaikan kita suma gak.

Anonymous said...

@1malaysia

tak pakai tudung tapi ikhlas kepala hanjing ko!!!

Perintah Allah tu bukan suruh pakai tudung aje dol!! wadefakdol ko nih 1Malaysia!!! Memang celaka!!

Perintah Allah kpd org perempuan supaya menutup aurat(ko tau tak wadehek this mean?? >>MENUTUP AURAT<<).. kalo pakai tudung tapi pakaian ketat serupa telanjang dol!! SENGAL!!

56 TAHUN BAWAH UMNO TAPI MEROSAKKAN BUKAN MENAMBAHBAIKAN!!

UMNO SEMEMANGNYE MEMPERMAINKAN AGAMA ALLAH S.W.T SEMENJAK DULU LAGI!! HUKUM ALLAH S.W.T DIPERMAINKAN!! UNDANG² ALLAH S.W.T PON DIPERMAINKAN!!! TUNGGULAH SAAT KEHANCURAN & KEJATUHANNYA!!

CELAKA!!!

LEMAU TAKDAK SEMANGAT 12.3.0 said...

LEMAU TAKDAK SEMANGAT

korang ingat DAP NAK SGT KE TAJA BUDAK MELAYU BELAJAR AGAMA KAT OBERSEA.... UMNO TAK BERKIRA SGT 9o% classmate aku dpt biassiswa ..semua sokong pembangkang 90s.. semua lulus..malah ada dah kaya tu jadi calon lawan bn lagi...

umno sejahat2 depa beesekang mulut dgn cina india..nakkan melayu dpt lebih.. aku terasa jugaalah..adik beradik aku lg smua dpt kerajaan tulong.. '

korang ingat korang KUAT SGT KA NAK LAWAN DAP NAK DEFENCE BANGSA SENDIRI NANTI..damm la..taik dap pun korang akan jilat nanti-terpaksa!!!! tunggulah Allah nak tunjuk..nanti..hari ni plak 17 jully tgk Kedah..

now..tengoklah berapa byk kerajaa singapork pujaan nik ajis tu hantar pelajr islam belajaq luar negeri..berdirilah diatas bumi yg nyata..(korang2 cakaplah kalau terlaajak jadik singpork kami xmerasalah belajaq luar negeri..)

MAU BERSHIT 3.0 = LEMAU TAKDAK SEMANGAT 12.3.0

Anonymous said...

belajar tinggi2.. sokong murtad... bodoh punya student..

student ala2 pas ni biasa lemah matematik
12 ka
3 ka
0 ka

depa xtau membandingkan

Anonymous said...

Fcuk PAS

Studipity Breed Stupidity

Blaja kat negara bodoh dan mundur
Maka hasilnya adalah 10 kali bodoh dan mundur

adam said...

terima kasih,,bila kita cakap dgn org yg berhujah bodoh kita turut akan jd seperti beliau...oleh itu selamat berfikir....dan selamat menerima masa hadapan yg kelam,,,,

pak mail 68 said...

salam.
ramai yg turun demo ye dik?
alhamdulillah.tapi adik nie byk bersabar dari bersyukur.
betul,duit biasiswa yg kerajaan byr tu duit rkyat.tapi kena igt jugak yg bukan smua rkyat yg byr cukai.golongan yg berpendapatan bwh rm 2500 dikecualikan.gaji ayah ngn mak brapa?

kalau benarlah SPR ni tak adil,boleh saya nak dakwa cakap kerajaan pas complot dgn SPR sejak pas menang election 1990?
jgn lah sesuatu itu hanya baik dan molek bila ia dpt memberi kepentingan kpd kita shja..

fikir dgn rasional,jgn ikut sgt angin muda.
blajar rajin2,kalau masih tak bersetuju dgn kerajaan hari ini,buktikan melalui pilihanraya akan dtg,kalau tahun 2008 dulu boleh menang byk negeri,takkan tak boleh buat lagi kan?

tapi kalau masih tak dpt tawan putrajaya,kena hormat lah,sbb itu adalah suara majoriti rkyat Malaysia.rakyat kita hari ini lebih kurang 25 juta,bukan 25 ribu..
salam

adam said...

saya lebih suka begini: kita tidak kisah kalah dlm pilihan raya tapi kami nak biarlah jalan yg menepati syariat itu sendiri,,tiada isu menang atau kalah,,,tapi biarlah pilihan raya itu ada ketelusan....

Hafiz said...

Ustaz-ustazah sekalian, siapa Ambiga ni dan apa peranan dia dalam kes lina joy? Nkorang sokong kes lina joy murtad ke? Aku tak bleh terima logic orang Melayu pro-pembangkang ni.


Lagi satu,

Nkorang cakap menteri,polis semua korup,apa kata nkorang sekalian buat laporan kat SPRM.Setakat terhegeh-hegeh dgn bukti takdak, pastu sebab baca blog dgn Harakah.


On what basis? Hearsay?

Apa contribution nkorang kat Malaysia, selain memalukan nama Malaysia kat luar negara.Cakap la...Susah payah anak2 Melayu bertungkus lumus kat private sector nak penetrate global market.Nkorang terhegeh-hegeh nak burukkan nama Malaysia.

Apa jaminan nkorang PKR,PAS,DAP semua takdak rasuah? tak corrupt?baru pegang 5 negeri pun dah tunggang terbalik..

DAP bagi thumbs up kat nkorang....

adam said...

encik hafiz,,,agar ambiga diberikan hidayah oleh ALLAH.,,

saya nak tye,,,apakah kerajaan ada perlembagaan yg kuat untuk menangani isu murtad? sehingg ambiga menjadi peguam untuk kes lina joy,,oleh itu back to basic la,,klu kerajaan bnr2 mahu menangkis masalah murtad pastinya kerajaan meletakkan ketegasa kat situ,,tapi ini sebaliknya...semakin ramai org mahu meninggalkan agam islam bukan sebb islam itu tidak best tapi disebbkan pemimpn islam sendiri tidak mencerminkan cara hidup islam,,,

dlm kes ambiga menjadi ketua bersih,,,adakah ambiga membawa org islam bertukar agama dan melenturkan iman? islam telah menggariskan panduan untuk melantikan org bukan islam menjadi ketua tapi dgn syarat bukan ketua yg melibatkan hal ehwal akidah,,jika benar ambiga mahu berbuat begitu pastinya PAS turut tidak setuju....

kami sedikitpun tidak memalukan nama malaysia tapi yg memalukan adalah kerajaan malaysia,,,look uk,,bukak utube better u see that...how ashamed najib with org uk,,,

Anonymous said...

sedih aku baca komen diorang ni.. macam orang kampung yg hanya ada berita harian,utusan dan tv1,2 dan 3.. hujah2 dangkal seperti ini adalah akibat kebejatan UMNO dan Barisan Nasional yg hanya meletakkan Islam hanya pada kalimah shahadah,solat,puasa,zakat,dan haji semata2.. tetapi tidak menjiwai apa tuntutan kalimah shahadah, konsep solat itu sdri, puasa,zakat dan haji.. apatah lagi ilmu2 lain selain tafsir, hadis..siasah sya'iyah dan byk lagi ilmu2 lain..

Anonymous said...

tahniah kpd mereka krn telah menghancurkan harapan kedua ibu bapa dan bederailah airmata ibunda mendapat khabar gembira ini seterusnya masuklah mereka dlm golongan anak yg derhaka. k'jaan tidak zalim tetapi merekalah yg zalim keatas diri mereka sendiri.

adam said...

saya merasakan anda lah anak yg derhaka kepada org tuanya....ibu bapa anda mahu anak nya berjaya didunia akhirat dan belajar untuk berpegang pada tali allah,,,tapi anda sebaliknya....belajarlah untuk menjadi insan yg cemerlang bukan insan yg hanya pandai menghukum untuk neraka allah...berjaga dgn kata boleh jadi anda lah Penghuni neraka...nauzubillah minzalik,,moga anda dan saya mendapat perlindungan dari ALLAH.

mie said...

patut juga digantung u..korang ingat anwar suka demo ramai2bke kalau dia dah jadi PM.

.SUCI 2.0.. Tiada hadas 3.0 dsb xkira lah namanya

...LeeKuenYew PUN TAKKAN BENARKAn CINCAU 5.0 Batuapi 6.0..whatever thename. kat negara dia inikan pula dap

kalau dah sokong pembangkang ..kena terima lah apapun gamenya sebab bila mrk duduk atas sama saja 'zalim' or 'kotor'nye or 'bersih' nye..kena redholah...

byk bersih byk demokrasi bila kena punggung sendiri said...

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kuang, Abdul Shukor Idrus dari Barisan Nasional (BN) telah digantung selama tiga hari daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor kerana tidak mengendahkan larangan menyebut nama Yang di-Pertuan Agong ataupun Raja-raja Melayu dalam perbahasan.

Speaker dewan, Datuk Teng Chang Kim membuat keputusan itu 3.15 petang tadi setelah Abdul Shukor ditegur berkali-kali untuk tidak berbuat demikian. Insiden itu berlaku ketika Abdul Shukor membahaskan satu usul tergempar yang dikemukakan oleh ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad berhubung perhimpunan haram Sabtu lepas pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Tindakan itu menyebabkan kesemua ADUN BN bertindak keluar meninggalkan dewan bersama Abdul Shukor. Ketika ditemui pemberita di lobi bangunan dewan, Abdul Shukor berkata, keputusan Chang Kim nyata berat sebelah kerana tidak mengenakan tindakan sama ke atas Nik Nazmi yang turut menyebut nama Yang di-Pertuan Agong semasa membahaskan usul itu.

“Speaker tidak adil dalam perkara ini kerana ADUN Seri Setia (Nik Nazmi) turut menyebut nama (Yang Di-Pertuan) Agong dalam pembentangan usul berkenaan. “Tetapi mengapa beliau tidak membuat perkara sama (gantung) terhadap Nik Nazmi. Perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku. Di mana letaknya keadilan?" katanya Sementara itu Datuk Satim Diman telah dihalau keluar Dewan kerana menegur Ng Sue Lin menghina terjemahan hadis.

Dari blog Sungai Rapat Online Di Parlimen, mereka mahu debat atas segala benda dan suka lengahkan proceeding Dewan. Di negeri mereka memerintah, asal debat saja, halau dan gantung! Bukankah demokrasi ala komunis. Ingat balik kurang ajarnya babi sial ini di sini

byk bersih byk demokrasi bila kena punggung
sendiri

'

Anonymous said...

from...kem..

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

bekas student juga said...

ASLAMULALAIKUM.USTAD USTAD SEKALIAN JAGA2 'FITNAH' ZAMAN SEKARANG..ANA PERNAH HANTAR ARTIKEL PD HARAKAH ZAMAN REFORMASI..BILA KLUAR ANA TERKEJUT..DEPA PAKAT TOKOK TAMBAH SUKA SUKA..JADI LAIN MACAM SGT..(MASA TU DIAM PASAL MEMANG SOKONG REFORMASI)..KADANG2 MRK XKATA FITNAH TAPI SENJATA..tolong baca bawah ni...

bayar Rais RM300,000

KUALA LUMPUR 19 Julai - Angkara fitnah yang dibuat secara meluas terhadap Datuk Seri Dr. Rais Yatim, seorang penulis blog hari ini diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi di sini supaya membayar ganti rugi RM300,000 kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan itu.

Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof yang membuat keputusan itu turut memerintahkan Amizudin Ahmat, 42, yang juga merupakan anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada 5 Julai lalu, mahkamah memutuskan Amizudin yang diwakili peguam William Leong bertanggungjawab memfitnah Rais, 69, menerusi sebuah artikel yang dipaparkan dalam blognya, sharpshooterblogger.blogspot.com.

Rais selaku plaintif yang diwakili oleh peguam Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah dan Azad Bashir memfailkan writ saman terhadap Amizudin pada 31 Januari lalu.

Dalam pernyataan tuntutan, Rais menyatakan, pada 28 Disember 2010, Amizudin sama ada secara sendiri mahupun melalui ejen-ejennya telah menyebabkan satu penerbitan artikel bertajuk 'Hei Pak Menteri...mana mau lari...'

Menurut Rais, seluruh kandungan artikel dalam bahasa Malaysia itu berniat jahat dan memfitnahnya, selain ia bermaksud atau difahamkan membawa maksud yang beliau bersalah melakukan kesalahan serius iaitu merogol dan mampu membunuh pembantu rumahnya dari Indonesia.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Jelebu di Negeri Sembilan, menafikan tuduhan itu selepas penulis blog terbabit menamakannya.

Susulan itu, seorang wanita yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah selama lapan tahun dengan Rais dilaporkan oleh portal berita Indonesia telah menafikan yang dirinya diberi layanan buruk atau dirogol oleh majikannya.

Dalam penghakiman bertulis, Hakim Zabariah menjelaskan, jumlah ganti rugi itu adalah munasabah dan ia ditetapkan selepas mengambil kira fakta dan bentuk fitnah yang dibuat oleh Amizudin selaku defendan selain nilai wang semasa.

Menurut beliau, mahkamah juga memberikan pertimbangan kepada beberapa faktor antaranya, kedudukan plaintif sebagai menteri Kabinet yang telah berkhidmat selama 37 tahun dan dikenali di peringkat antarabangsa.

Fitnah yang dibuat oleh defendan sangat serius kerana sekiranya seseorang mempercayainya, reputasi plaintif akan terjejas bukan sahaja di negara ini bahkan ke peringkat antarabangsa selain memberi kesan dalam kehidupan menteri itu serta keluarganya.

Dakwaan rogol pula, menurut Hakim Zabariah, melibatkan kesalahan jenayah yang dilakukan terhadap individu dari negara lain dan dakwaan tersebut sangat menjijikkan terhadap menteri Kabinet.Katanya, ia juga dakwaan yang tidak sihat terhadap hubungan diplomatik antara dua negara dan menambahkan lagi kemarahan negara jiran itu memandangkan terdapat kes-kes rakyat negara tersebut didera ketika bekerja sebagai pembantu rumah di negara ini.

Selain itu, kata Hakim Zabariah, penyiaran artikel tersebut melalui blog boleh diakses oleh sesiapa sahaja menerusi Internet di seluruh dunia.Ini merupakan faktor-faktor istimewa yang membezakan kes saman itu dengan kes-kes saman fitnah yang telah diputuskan terdahulu, jelas Hakim Zabariah.

Tambahan pula, kata beliau, daripada keterangan, didapati defendan telah bertindak secara melulu dan cuai apabila dia mengakui hanya pergi ke Jakarta untuk 'menyiasat' dakwaan tersebut selepas artikel itu disiarkan dalam blognya.

Lebih-lebih lagi sepanjang tiga hari berada di negara itu, ujar hakim, defendan gagal mendapatkan sebarang pengesahan daripada wanita tersebut yang dikatakan sebagai 'mangsa' untuk mengesahkan cerita itu.Rais yang ditemui di luar mahkamah berkata, keputusan tersebut amat bermakna dan berharap individu lain lebih berhati-hati apabila menulis mengenai orang lain.

Anonymous said...

STUDENT MESIR DAH KENA BUANG ISU;
PERANG PRO AND CON

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/07/kena-buang-dah.html

Nur Afiqah said...

Ya Allah, pernah satu mlm tuh sy menangis dek memikirkan bagaimana ye keadaan Ustaz Firdaus yg dibuang universiti semata2 mengetuai bersih... sy dapat rasekan ape yg ustaz rase coz sy pun nak grade dah bulan sepuluh ni....dan sy pun kene tangkap waktu g demontrasi bersih kat KL 9julai ary tuh,,, Alhamdulillah terselamat coz xmengaku student waktu tu.... Ya Allah, selamatkanlah mereka yg teraniaya di sane ya Allah. Bagilah pembalasan kat pihak pegawai yg x bertanggungjawab sesuke aty membuang mereka dan menahan zakat kewangan yg patut mereka dapat....sesungguhnya doa mereka yg dizalimi tiada penghijab. direct sampai kepada-Mu Ya Allah .... Kabulkan lah doa kami yg teraniaya ini ya Allah....

i dun want be like u said...

simpati pada firdaus dan afiqah..

Pihak yang bertanggungjawab sudah awal2 lagi memberi peringatan kepada pelajar semua supaya tidak terlibat.jika pelajar2 semua peka dan penuh rasa tanggungjawab atas pelajaran dan duit yang anda labur untuk belajar anda mungkin akan pikir dengan rasional.dan tidak mungkin juga nur afiqah terselamat dari di tahan dengan MENIPU.saya juga tidak dikatakan susah ataupun senang kerana hidup ala kadar berserta agama di sisi itu sudah cukup.saya juga rakyat malaysia mempertahankan agama islam kerana saya beragama islam tetapi saya tidak pula menghentam orang lain malah negara sendiri yang berbilang bangsa kerana saya hidup bersma mereka dengan hanya menggunakan minda secara terbuka dan ikhlas bukan selama saya mempejalajari sesuatu agama islam.jangan terlalu taksub ajaran yang tidak betul kerana Allah s.w.t mempunyai sebab kenapa Allah yang menentukan jalan untuk ada gagal sebegini rupa.jika kerajaan terlalu zalim sudah lama kerajaan tidak menghiraukan pelajar malaysia dan juga rakyat malaysia.selama yang anda hidup tidak mungkin malaysia di kenali malaysia atau di kunjungi pelancong ke msia.malaysia akan menjadi seperti negara tersusah dan mundur seperti negara lain.perlu salahkan kerajaan atau orang lain juga ke jika anda tetap gagal dalam perjalanan hidup yang anda sendiri tentukan.jahil2 kerajaan pun mereka tetap manusia yang di tentukan hidup oleh tuhan mereka.tapi mereka berjaya sebab tuhan tahu separuh darinya masih ikhlas terhadap agama dan bangsa.

p/s:I ashamed with students. hope Allah give more you better guide to those embarrassing demonstrate all over the world.

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat