Tuesday, August 25, 2009


salam,,,


selamat berpuasa semua,,ramadhan kareem,,,kullu 'am wa antum bikhoir,,,


dah masuk 4 hari kite berpuasa,,,tapi apakah dalam empat hari tu kita dapat merubah diri kita kepada yang lebih baik,,,harap2 kita tergolong dalam golongan yg sentiasa mahu mengubah diri kepada yg lebih baik,,,insyaallah


bg aku puasa ni sebenarnya nak nak tgk kita ni dipihak yg mana,,,pihak syaitan atau berpihak pada iman,,,ALLAH bg nikmat kepada kita dgn mengurung syaitan nirajim supaya hidup tidak mengikut dgn hasutan syaitan,,semua itu kembali pada kita,samada nak jd syaitan atau manusia,,,klu tak suka ayat aku korg ubah la ayat yg lebih sedap ye,,hehehe


dan rugi juga kepada mereka yg berpuasa dgn berpandukan pada adat dgn mengetepikan ibadah,,,contohnya senang je,,,tgk jela time bila nak juadah di bazar,,,seolah makanan yg dibeli tu nak wat kenduri untuk org yg berada sekitar taman...time tu yg ada cuma nafsu n ibadah tolak tepi,,,time itula ALLAH nak tgk kita samaada puasa kita ni diterima atau tidak,,kalau tak terima sia2 jela pose kita,,,berdoala supaya puasa yg kita laku kan mendapat keredhaan n diterima oleh ALLAH...jgn jd seperti org yang aku nyatakan kat atas tadi,,,


akhirnya jadikan la ramadhan kita yg terakhir dalam hidup didunia ini supaya dgn demikian akan menjadikan diri kita lebih dekat kepada ALLAH..


muhasabah bersama...!!!!



P/S: suka puasa kat negara arab,,lagi2 mesir coz beza dari malaysia,,,,mungkin dari segi penghayatan nya,,,

2 comments:

Sis-Lin said...

wah seronok ye pengalaman berpose di arab...mmg betui tu,penghayatan lbh klu kt sana kan?

adam said...

yupp,betul sis lin,,,saya rase macam nk balik sana je,,tapi semua tempat sama kita je yg kene pandai untuk menghidupkan ibadah puasa kat msia ni,,,

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat