Tuesday, February 16, 2010

cinta untuk mu...

satu peristiwa

سؤال صعب جـدا ومبكي


(soalan yang susah lalu menangis)


kenapa ko menangis?

dan apa pula soalan yg diditanya sehingga ko menangis?

ini dia:
آآه كم احبك يارسول الله
(berapa cinta kamu terhadap JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W ?)

monolog

jika aku ditanya soalan sebegitu mungkin juga aku akan menangis!!!!

apakah benar aku mencintai RASULLULLAH ?


atau sekadar cinta dibibir tanpa menthabitkan dihati!!!!


berapa banyak sunnah yg telah aku lakukan?


berapa kali aku mengingatinya setiap hari?

atau sekadar aku mengingati nya ketika maulid nabi dengan perarakan!!!!!

atau sekadar ceramah yg diadakan untuk setahun sekali!!!!!


bagaimana pula jika maulid tidak diletakkan di kalendar islam?


mungkin tidak ingat langsung!!!!!

قال الله تعالى: إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيماً

p/s: muhasabah untuk aku yg sering leka!!!!!

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat