Friday, January 27, 2012

AKU TERFIKIR SAHAJA....

aku terfikir bagaimana ketika tua kelak. 


benarkah aku bermuka kerepot yg hilang seri hensem yg dicanang ketika ini atau aku sendiri masih tidak pasti dan pastinya nama kekal cuma panggilan berubah.

abi!!! papa!!! abah!!! ayah!!! uncle wan!!! pak cik wan!!! ammu wan!!! ( i refer papa-uncle ) 

aku menginginkan waktu itu dan aku masih menunggu didalam kesempatan ataupun tidak. 

ya, jika sempat aku sendiri terfikir apakah aku sendiri mampu memberi satu pulangan yg baik kepada generasi anak muda akan datang?

aku begitu takut dan aku sendiri tidak mengagak apa bakal berlaku kehidupan itu. 

terfikir! kenapa perlu aku berfikir sedang aku tidak perlu kearah itu dan ianya sangat jauh dan jauh...

kepentingan HANYA KINI!

TERfikir juga, adakah aku akan mendabik dada menjadi seorang yg tua pada yg muda?

aku fikir tidak dan tidak sama sekali kerana tua aku adalah untuk mereka yg perlukan pengajaran dan pengalaman ketuanku.  

aku harap ia benar dan perlu serap sebanyak yg mungkin untuk bergerak ke suatu destinasi yg jauh itu.

kadang2 dalam kehidupan perlu adanya AKU TERFIKIR!!!

P/S: jgn mendabik dada jika anda seorang citizen yg SENIOR TUA....

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat