Saturday, April 25, 2009



uji minda,,,


Jikalau tuan tajuk cendana,
Ambil
gantang jemurkan pala,
Jikalau tuan bijak laksana,
Binatang apa ekor di kepala?


Burung nuri burung dara,
Terbang ke sisi taman kayangan,
Cubalah cari wahai saudara, ahli bait lama
makin diisi makin ringan.?


Kalau tuan pergi ke kedai,
Belikan saya si gula batu,
Kalau tuan orang yang pandai,
Apa binatang tulangnya satu.?


Walau dibungkus bukan kiriman,
Sudah takdir tuhan yang satu,
Meski ditanam bukan tanaman,
Cubalah teka apakah itu?




p/s: ni pantun budak sekolah,,cuba2 la jawab,,,aku pun pening ,,,hehehe

4 comments:

penjenayah.merah.jambu. said...

aq tak nk jwb pantun tu..
aku nk tanye je..
nape besar gile ikan korang tu?jeles boleh tak? :P

adam said...

yg beso tu ikan apa tah,,main beli je,,isi pun sedap,,sebab beso tak tau nape,,mungkin genetik kat mesir ni kuat kot,,tgk org nya pun dh cukup,,kuat2 belaka,,hehehe

penjenayah.merah.jambu. said...

mesir?
ok,gile ramai budak mesir ade blog..
nape tak pancing sendiri je?
tadek bakat la tu?
hahahahaha

adam said...

kat sini ramai wat blog,,tapi blog saya niu tak macam ustaz2 yg lain,,sempoi je,,,sini tak de masala nk pancing,,bukn tak de bakat ye,,hahaha,,bakat tu ade tapi simpan untuk balik msia nnt,,hehehe

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat