Saturday, March 21, 2009

Kemenangan tiga PRK boleh sekat Najib jadi Perdana Menteri

Muhammad Arif Ismail
Sat | Mar 21, 09 | 10:02:00 am MYT

Bangi, 21 Mac (Hrkh) - Naib Presiden Pas, Dato' Paduka Husam Musa memberitahu kemenangan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai boleh menyekat hasrat Najib menjadi Perdana Menteri.

Iklan

"Hasrat beliau untuk menjadi Perdana Menteri selepas Mesyuarat Agong Umno yang akan bermula pada 24 hingga 28 Mac ini. Namun peralihan kuasa ini dapat disekat," tegasnya.

Beliau berkata demikian dalam satu forum yang bertajuk Forum Kupasan Intelektual Krisis Perlembagaan Perak & Malaysia diadakan di Masjid An-Nur Bandar Baru Bangi yang turut dihadiri oleh Prof. Dr. Aziz Bari dan Ahli Parlimen Batu Pahat, Dr. Puad Zarkashi.

Namun, Ahli Parlimen itu tidak dapat hadir ke forum tersebut dan digantikan oleh Presiden Gabungan Persatuan Anak Perak, Mohd Hafiz Sabri yang dipengerusikan oleh Pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia, Dr. Nizamuddin Sulaiman.

Forum tersebut dianjurkan oleh Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dengan kerjasama dari Persatuan Penduduk Bandar Baru Bangi (PPBBB).

"Agenda kita yang pertama ialah di tiga pilihanraya kecil iaitu di Batang Ai, Bukit Gantang dan Bukit Selambau.

"Kalau kita boleh menang di tiga tempat ini, semua parti dalam Barisan Nasional 'laris' untuk berjumpa dengan Pakatan Rakyat.

Setiap daripada kita mesti ada tugasan dalam pilihanraya kecil ini, jangan duduk dengar forum ini, balik rumah, minum kopi dan sebagainya dah lupa," katanya.- azm_

p/s: kite tunggu ye,,,,kite tgk ye sapa yg menang,,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat