Thursday, November 12, 2009


dimana sayap kiri ku,,,,

sudah lama aku impikan seorang puteri untuk dijadikan sebagai sayap kiri,,,namun semua itu tidak kesampaian kerana cintaku hanya separuh jalan,,,mungkin ade hikmah kenapa? tapi aku lalui juga dengan hati yg tenang,,mungkin semua itu seabagai satu pencaturan bg diri untuk menyiapkan diri agar lebih matang untuk menilai apa itu sebuah institusi kekeluargaan,,,

kadang2 ada juga perasaan cemburu apabila melihat kawan2 ku sudah berumah tangga,,,tapi kita sebagai hamba ALLAH yg bujang ini hendaklah menjadikan mereka contoh untuk kita pada masa hadapan,,,jadikankah mereka sebagai mentor ke gerbang perkahwinan,,,

tapi sehingga sekarang kenapa hati aku begitu susah untuk membuka pintu hati untuk seorang wanita,,,adakah aku ini seorang yg agak pemilih atau pun lebih selesa dengan keadaan sebegini sampai bila2,,,cuma aku berharap agar aku golongan yg akan diberikan seorang yg sudi untuk melengkap aku dengan separuh keimanan kerana bila seseorang sudah berkahwin ia telah meneyempurnakan separuh dari imannya,,,

untuk akhirnya aku ini memang seorang pelajar,,tapi aku berhak untuk dicintai sepertimana siti khadijah mencitai suaminya,,,seperti aisyah mencintai kekasihnya,,,mungkin sudah tiba untuk aku membuka hati untuk seorang yang bergelar perempuan,,,


p/s: cinta perlu dicari bukannya menunggu...tapi biarlah sesuatu itu dibuat atas niat kerana ALLAH,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat