Thursday, November 12, 2009



MASA...

Sabda baginda Nabi S.A.W:"Dua nikmat dari ALLAH yg ramai manusia terpedaya dgnnya iaitu nikmat SIHAT & KELAPANGAN."
Pembahagian waktu seorang hamba ALLAH:
1)WAKTU TAAT : Ia mengakui anugerah Allah kpdnya berupa hidayah dan taufiq dari NYA.
2)WAKTU NIKMAT : Ia mnsyukuri segala nikmat yg telah dianugerahkan oleh ALLAH kpdnya.
3)WAKTU MAKSIAT : Ia segera beristighfar dan bertaubat di atas setiap kesilapan yg telah dilakukan.
4)WAKTU UJIAN : Ia mampu bersabar dgn sgala ujian dan bersangaka baik terhadap ketentuan ALLAH.

Waktu telah berbicara dan berbisik kpd dirinya:
"aku sentiasa hidup"
"aku xblh bertukar ganti"
"aku musnah ktika tiba waktu peredaran diriku"
"aku umpama pedang,jikalau engkau xmemotongku nescaya aku akn mmotong kamu"
"aku xblh disimpan utk digunakn dihari mndatang"
"aku diberikan kpd manusia secara adil dan sama rata"
"aku xblh dijual beli"
"aku xblh ditambah"
"aku jg mnyebabkn kmu ditanya dan dihisab di hari kiamat nnti"

P/S: AMIK DARI SAUDARI SAKINAH,,,,APA2 PUN MARI MUHASABAH BERSAMA,,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat