Sunday, November 15, 2009



salam,,,

bagaimana untuk menghormati org lain,,,?


dulu aku susah untuk menghormati org lain,,sampaikan aku tidak peduli akan kesusahan org sehingga kan ramai yg menganggap aku ni sudah buta dalam menilai erti kehidupan,,,memang itu dulu semua,,,,,

aku mula mengerti nilai kehidupan setelah aku menjejaki kesatu negara yg penuh barakah,,,aku mula belajar sedikit demi sedikit ttg erti persahabatan,,aku mulai belajar bagaimana menghormati org tua,,dan juga aku mula belajar bagaimana untuk mengasihi org yg susah dan juga miskin,,,, jgn la kita sombong dan bongkak dibumi ALLAH ini kerana disisi DIA begitu hina dan terlalu kerdil,,,siapakah kita? apakah dengan kesombongan itu dapat memberi kebahagian didunia? tentu sekali tidak!!!!! tidak percaya cuma kita lihat bagaimana firaun laknatullah telah dihancurkan ALLAH dengan sekelip mata sahaja,,,,itu firauan!!! bagaimana kita pula? mahu sebegitu kah kita,,byk lagi contoh untuk diperlihatkan tapi cukup la sekadar firaun yg sombong tu,,,

org yg sombong tak kemana,,,cuma kita beruntung disebabkan kita berada diummat akhir zaman,,,zaman yg begitu beruntung dari ummat yg terdahulu,,,,pintu taubat begitu luas,,,cuma kita sahaja yg perlu mengejar pintu itu,,,
aku berharap aku adalah org yg sempat untuk pintu itu,,,doakan aku agar aku menjadi seorang yg tawadduk dlm menfaatkan hidup yg diberkati ALLAH,,

anda pula bagaimana?

p/s: cuba yg terbaik,,,jgn jadi seperti aku ketika dahulu,,,jadilah manusia yg dihormati....

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat