Friday, November 13, 2009



salam,,, selama satu hari dihari jumaat aku terasa yg diri aku ni kurg bermuhasabah,,,mungkin merasakan diri sudah hebat sedangkan hakikat yg ada pada diri tak sehebat org yg hebat,,,apa lah diri aku ni,,,sebab tu aku merasakan setiap perbuatan yang salah yg pernah aku lakukan akan kembali berulang dengan disebabkan tidak bermuhasabah,,,,,mungkin disebabkan itu manusia tidak boleh tidak mesti sentiasa bermuhasabah dengan tidak kira hari,,,

kenapa kita perlu muhasabah,,,?

jawapan aku kita bukan org baik pun,,,kita sentiasa melakukan kesilapan,,,kita juga sentiasa melakukan kesalahan,,,tapi dlm masa yg sama kita mesti sentiasa memperbaiki diri agar lebih berhati-hati dalam menilai mana yg hak dan yang batil,,,klu tak muhasabah yg batil akan didahului dari yg hak,,,terlalu suka melakukan kesilapan sehingga die merasakan yg silap itu adalah betul,,,sebab itu kuasa muhasabah itu penting untuk diri,,,klu tak sebaliknya la kita ni,,,

ape2 pun jgn la muhasabah tahi ayam....muhasabah hari ini,,esok dh wat balik bende yg sama,,,klu arini sama macam semalam rugi,,,klu lagi teruk zalim,,,,tapi kita mahukan arini lebih baik dari semalam,,, klu ada penambahan just tambah kat komen je,,ok bye,,selamat malam,,,ngantuk giler ni,,,

p/s: untuk muhasabah program selalunya sama,,,bila nk yg terbaik,,,? bukan nak makan je kot,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat