Wednesday, November 11, 2009

gambar abstrak,,,


salam,,, alhamdulillah,,aku bersyukur kerana dapat menyelesaikan beberapa urusan kuliah dlm sehari ini,,,walaupan setiap urusan disini memerlukan kesabaran yg amat tinggi,,,,aku memang seorang cepat marah apatah lagi untuk bersabar,,,tapi untuk mendapat sesuatu yg terbaik pasti dilalui dgn penuh cabaran,,ibarat naik gunung everest sgt la susah tapi bila sudah mencapai di kemuncaknya terasa kepuasannya,,,,,,sebab itu kita sebagai manusia mesti meletakkan sifat sabar dlm kehidupan kerana sifat sabar itu melambang kita adalah org yg beriman dan salah satu cara untuk menarik org ramai dekat kepada dakwah,,,,,,marilah kita mencontohi sifat nabi muhammmad bagaimana beliau dapat mengembangkan dakwah dengan begitu luas sekali,,ia bermula dgn sifat sabar,,,dgn sabar islam berkembang sgt meluas hingga keabad ini,,, oleh itu aku mengajak diri aku n yg seangkatan dengan aku marilah kita berubah kepada sifat yg mulia ini,,,kerana sabar itu dapat melemahkan kuasa syaitan nirrajimm...


p/s: mari kita muhasabah.....yg lain2 tu klu nmpk aku tak sabar tegur je,,jgn cakap belakang,,,

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat