Monday, March 28, 2011

manusia suka tidur nyenyak,,,,



bangkitlah wahai islam, bangkait lah kalian dari lena, dimanakah kalian ketika islam memrlukan kamu, dimana kalian tika islam dalam penderitaan, apakah kalian lakukan pabila islam ditindas?

aku hanya nampak kalian tidur tanpa sedar, tanpa sedikit seulit perasaan belas kasihan, kalian lena tanpa peduli atau kalian nampak tanpa berbuat apa-apa?

dimana tanggungjawab kalian selaku saudara seagama seakidah yg melafazkan shahadah yg sama. apakah kalian peduli tentang kepayahan, penindasan, kekejaman, kebuluran, dan kemiskinan yang dideritai oleh umat Islam Sudan, Algeria, Indonesia, Myanmar, Djibouti dan Tunisia sebenarnya memerlukan suatu "makanan" untuk mengisi minda mereka. tidak sama sekali!

kalian masih nyenyak tidur diatas katil yg empuk sedang meraka dlm berusaha untuk merentasi benteng penderitaan demi mempertahankan iman mereka dan demi TUHAN meraka mempertahankan agama untuk berpegang teguh dengan tali ALLAH RABBUL IZZATI.

dimanakah kalian? dimana bantuan kalian? tiada apa2 hanya senyum melihat setuasi lakonan yg dipertontonkan oleh mereka. kejamnya kalian!

Seseorang yang benar-benar beriman, walau bagai­mana­pun,bertanggungjawab sepenuhnya terhadap apa yang mereka lihat dan dengar. Allah menyeru umat Islam di dalam Al-Quran:

"Mengapa kamu enggan berperang di jalan Allah dan (membela) orang-orang yang lemah baik lelaki, wanita, mahupun kanak-kanak yang semuanya berdoa: "Ya Tuhan kami. Keluarkanlah kami dari negeri ini yang mempunyai penduduk yang zalim, dan berilah kami pelindung dari sisi-Mu. Dan berilah kami penolong dari sisi-Mu." (An-Nisaa', 75)

tiada sebab lagi kalian harus lari dari tanggungjawab jika kalian sedar akan ayat perintah yg tujukan pada kalian yg mempunyai kesedaran, jangan lah kalian terus tidur tanpa berbuat apa2. adakah kalian mahu kekejaman penindasan berterusan dalam kalian sedar ketika itu meraka memrlukan kalian. atau adakah kalian sebenarnya musuh dlm selimut yg tidak perlu untuk mempertahankan maruah meraka? lihatlah palestin!!!!!! dimana negara2 islam yg mahu memerangi musuh islam di palestin? sudah pasti tiada!!!! dimanakah kalian?

Sesiapa yang menjalankan tugas mulia ini akan dapat membebaskan semua insan yang hidup di bawah penindasan dengan bantuan petunjuk al-Quran:

...Sesungguhnya telah datang kepadamu cahaya dari Allah, dan sebuah kitab yang jelas. Dengan kitab itulah Allah menunjuki orang-orang yang mengikuti keredhaan-Nya ke jalan yang selamat. Dan Allah mengeluarkan orang-orang itu dari kegelapan kepada cahaya yang terang-benderang dengan izin-Nya, dan menunjuk mereka ke jalan yang lurus. (Al-Maaidah, 15-16)

mulai sekarang marilah sama-sama kita bergandingan untuk bersatu dengan nama ALLAH untuk bersama mengeluarkan meraka dari kezaliman. meraka memerlukan kita, kita memerlukan meraka. kita islam terbina dengan ketinggian maruahnya dan kitalah selaku ummat perlu menjaga maruah itu dari terus dicaci dan dihina oleh musuh islam.

OPEN UR EYES, OPEN UR MINDS!!!!

= entry atas tu dlm skala yg besar dan jika kita tidak mampu ahsanya kita aplikasi dlm skala yg kecil sebagai contoh dlm kehidupan bersama-sama family dan kawan2 dan amnya org malaysia,,,,

P/S: AKU TERLENA DALAM JAGA.

0 comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat