Sunday, March 13, 2011

surat khabar kurang ajar

anda bace berita harian semalam!

akhbar ini telah memperlihatkan kebodohan dimana memepersendakan rakyat jepun diatas musibah yg dihadapi rakyat jepun dengan melakar satu lukisan bodoh terhadap ultraman menyelamatkan diri dari tsunami.

jika dilihat dari sejarah penceritaan, jepun lebih dikenali dengan cerita karton yg dapat sambutan hangat dari kanak2 dimana cerita ini menunjukkan kesungguhan ultraman melawan raksasa dari menyelamatkan bumi.

tapi, jika dilihat sudut negatif gambar diats amat memalukan warga malaysia kerana sendaan ini amat mengecewakan bg mereka yg mengelami musibah tsunami.

cuba kita fikir SEANDAINYA MALAYSIA DITIMPA MUSIBAH SEPERTI INI?

orang jepun letak gambar KELUANG MAN (menggambarkan malaysia) dilakar seperti gambar diatas? pastinya kita merasakan sakit hati dan marah kerana dlm keadaan musibah kita diejek dgn sebegitu rupa. ibarat panas ditambah bara keatasnya bg menambahkan kepanasan. memang panas beb! walaupun aku bukan org jepun.

ape2 pun sebelum kita lakukan fikirkan impak positif dan negatif sebelum melakukan sesuatu. bende ini juga boleh diaplikasi dlm keadaan yg lain. fikir2 kan lah...!!!

p/s: tahniah chong wei!!!!

4 comments:

Solihin Zubir said...

nama pon berita hairan..
mentaliti yg menghairankan..

adam said...

lupa plak nk gtau,,,saya copy gambar kat blog saudara je,,sebb nak copy dr berita harian lambat,,,sori ye,,,

alexa yussida said...

bila manusia menulis untuk duit..itulah jadi..

Faizal said...

mmg xthu nk simpati pd org yg dlm kesusahan.ataupn saje nk publisiti murahan dan bodohan.bila dh cnn lapor,dh stu dunia lapor,bru nk mntak maaf.klau xde yg lapor,rasa xkn minta maaf.

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat