Tuesday, March 29, 2011

sunyi...

aku tidak tahu mengapa jika ditanya hanya aku seorang tahu jawapan bg setiap kesedihan dan kegembiraan yg ku lalui. jika kegembiraan itu lahir sendiri dari hati nurani pastinya aku seniri amat bertuah dengan tidak perlu untuk berpura-pura atas kegembiraan yg aku lalui. tapi itulah yg terjadi dlm hidup aku yg selama ini aku menjalani dengan penuh....

aku masih begini dan tiada siapa yg tahu bagaimana aku laluinya dan cukuplah sekadar doa kawan2 dan keluarga yg boleh membuatkan diri aku tabah dlm menghadapi ujian. memang aku selalu tipu kawan, dan aku tidak mahu meraka tahu apa yg aku rasa dan tidak mahu mereka tahu siapa aku sebenarnya. aku mahu mereka gembira bila bersamaku dan tidak perlu untuk aku tonjolkan derita dan kepayahan yg aku alami pada meraka dan satu yg aku mahu bila meraka melihat aku hanya kegembiraan yg perlu meraka dapat bukan kesedihan.

diwaktu ini aku hanya seorang kawan MAYA yg bernama BLOG yg dpt aku luahkan segalanya untuk meringankan segala beban yg timbul tidak kenal masa walaupun luahan aku samar tapi itu sudah cukup buatku lega dan selebihnya biarlah aku mengharap segala pengharapan pada yg ESA.

ketika waktu ini seolah aku sendirian tanpa teman dan aku masih merasa kesunyian. bila menghadap ilahi aku seperti tidak bermaya dan menangis atas dosa dan ujian yg telah aku terima dan aku redha jika ia memang bertepatan akan kemampuan ku. aku harus kuat dan kuat untuk menghadapinya.

percayalah pada diri aku yg aku mampu untuk menghadapinya....aku tahu ade dikalangan kalian risau akan diriku. bagilah ruang untuk diriku bersendirian dan mencari diri. aku hargai nasihat kalian......

wassalam...

2 comments:

EJA said...

selalu lah berdoa minta semoga segala urusan dipermudah kan ye :) ni entry eja yg terbaru silalah komen di sini ye http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/03/frust-dalam-bercinta.html

Anonymous said...

dlm byk2 entry ko yg ak bce. ini adlh entry yg ketika ak bce, ak kne bce lg sekali aytnye..... Oh... (-_-")

tapi itulah yg terjadi dlm hidup aku yg selama ini aku menjalani dengan penuh..diwaktu ini aku hanya seorang kawan MAYA yg bernama BLOG...percayalah pada diri aku yg aku mampu untuk menghadapinya..

 

Copyright © 2011 Reserved to adamhawa
Design with love by CikBulat